Viden
5 strategier til mindeværdigt, interaktivt marketing-content
Vil du arbejde mere med interaktiv markedsføring, men har stadig ikke fået helt styr på det? Tjek disse fem tips til at gøre dine interaktive marketinginitiativer engagerende og mindeværdige.
Hvordan skiller du dig ud fra mængden, når stort set alle kæmper om din målgruppes opmærksomhed? Du skruer op for dine interaktive marketingaktiviteter, selvfølgelig. Lad os grave ned i disse fem interaktive marketinginitiativer for at booste engagementet.
1. Gør brugeroplevelsen personlig
Tag din hjemmeside – eller bare en landing page – til det næste niveau. Du kan tilføje interaktive funktioner, der gør det muligt for besøgende at interagere med indholdet på unikke måder.
Tag chatbot-firmaet Landbot for eksempel. De har integreret deres chatbot på forsiden, men opfordrer den besøgende til at interagere med den for at se, hvad den kan. Ret smart.
Dette er blot ét eksempel. Der er mange andre gode eksempler derude – fra de helt enkle til de ekstremt komplekse.
Her er et par andre eksempler at dykke ned i, hvis du vil have inspiration til, hvordan du kan tilføje flere interaktive elementer til din hjemmeside:
- Wordtune: Indeholder en cool måde at ‘prøvekøre’ udvidelsen på.
- Apps: Denne er ret sjov, da du som bruger tager en aktiv rolle i plukning, presning og påfyldning.
- Muzzle: Få et godt grin ud af pop-up notifikationerne (men også et godt eksempel på, hvordan man tapper ind i målgruppernes udfordringer og tilbyder dem løsningen på et sølvfad – genialt!).
- Martin Gauer: En landing page med en Game Boy – som du rent faktisk kan bruge! Denne er et sikkert hit hos alle de andre millennials derude.
2. Gør det mindeværdigt med interaktiv storytelling
Historier er fantastiske, hvis altså de bliver fortalt på en god og fængende måde. Ofte kræver det nogle visualiseringer. Du kender det måske fra brochurer, infografikker, billeder osv. Men hvad nu hvis du kunne gøre din historie mere levende end stillbilleder?
Interaktive elementer kan gøre en verden til forskel. Fra vores egen erfaring kan billedgallerier, videoer, motion design, 360°-panoramaer og cinemagraphs virkelig få en historie til at poppe helt ud af skærmen.
Se dette eksempel på en brochure med nogle fantastiske interaktive elementer, der virkelig fremhæver budskabet. (Du kan også swipe gennem brochuren på egen hånd her).
3. Gør det sjovt med gamification
Hvis du virkelig vil have dit publikum til at interagere med dit brand og skabe deres egen oplevelse, så er gamification vejen frem. Ved at integrere lidt spilteknik kan du gøre selv den mest kedelige quiz til en vaskeægte rutsjebanetur.
Her er et par eksempler på marketingværktøjer, du kan tilføje lidt gamification-magi til:
- Meningsmålinger
- Quizzer
- Tests
- Spørgeundersøgelser
- Konkurrencer
4. Skab en samtale
Interaktiv markedsføring er dybest set kunsten at få publikum til at interagere. Og hvilken bedre måde end ved at starte en samtale? Det behøver ikke at være en traditionel “hej, hvordan kan jeg hjælpe dig”-samtale. Du kan gøre det langt mere afslappet og nede på jorden.
Her er tre eksempler på måder at starte en samtale på:
- Via en chatfunktion på din hjemmeside
- Under en live online-begivenhed (f.eks. et webinar eller et online-kursus)
- I et kommentarfelt (f.eks. til et blogindlæg eller på dine social media-posts)
Dette er gode måder at undgå envejskommunikation på – i stedet kan du komme direkte i kontakt med din målgruppe og kommunikere med dem i øjenhøjde.
5. Gør det delbart
Lad os sige, at du har skabt noget fantastisk, interaktivt indhold af høj kvalitet (fedt!). Det er live. Det er derude. Folk kan lide det. Og så stopper det … fordi du glemte at gøre det nemt at dele. Nedtur.
Pointen? Inkluder gode calls to action og links, eller opfordr læseren til at dele dit indhold, hvis de kan lide det. Levetiden for dit indhold vil blive længere og genopfrisket igen og igen, så længe der bliver klikket på ”del”. Så hvem ved, måske dit indhold kan blive en evergreen, før du ved af det.
Se dette eksempel på, hvordan vi inkluderer delingsmuligheder i vores interaktive brochurefremviser.
Gør dig klar til at røre i den interaktive marketinggryde
Prøv at tilføje forskellige former for interaktive ingredienser til den store gryde i din marketingstrategi. Eksperimentering er fantastisk, så længe du lærer undervejs. Og husk, at du altid kan krydre retten med dit bud på, hvordan du bedst fanger dit publikum. Det vigtigste er, at du får engagement på bordet.
Og det var alt for i dag. Gå ud og fyr op for den interaktive magi!
PS: Overvejer du at føje film eller interaktive brochurer til din marketingmenu? Det dækker vi selvfølgelig også. Se vores ProPaper og ProFilm koncepter.
Anden nyttig viden
Dyk ned i noget af vores anden viden, og find inspiration til din markedsføringsindsats.
Quick guide: 7 digitale annonceringsmetoder du bør overveje til din marketingstrategi
“Fremtiden er digital!” Har du nogensinde hørt det budskab? Det vil vi faktisk gerne udfordre. For fremtiden er her allerede. Hvis digital marketing stadig kun er en lille del af din marketingstrategi, halter du allerede bagefter din konkurrenter. Men hvor skal du starte? Et godt sted er ved at kigge på digitale annonceringsmetoder. Det er […]
Læs mereStorytelling: Sådan får du dit content til at leve lykkeligt til sine dages ende
Er du også træt af kedeligt og intetsigende indhold? Bare rolig, det er vi også. Hvis du er løbet tør for innovative ideer til at præsentere dit brand eller et nyt produkt, er det lettere at springe den kreative udfoldelse over og i stedet hoppe direkte til tasterne. Det er helt forståeligt. Men vent lige […]
Læs mereVideo er en marketing enhjørning – og her er hvorfor
De overbevisende statistikker bag video marketing Selvom video ikke ligefrem er det nye barn i klassen, forsætter investeringerne i videoindhold med at stige. I denne artikel vil vi give dig alle statistikker og argumenter for dette. I 2021 så folk i gennemsnit 16 timers online video om ugen og dette inkluderede ikke engang online-tv som Netflix, HBO osv. En […]
Læs mereOpret forbindelse
Følg os på LinkedIn for at holde kontakten. Få værdifuld viden, så du kan tage din markedsføringsindsats til næste niveau. Og hold dig opdateret om nye karriereudviklingsmuligheder.