Case

CESA – Styrket synlighed og sammenhæng i kommunikationen 

Center for Socialt Arbejde (CESA) ønskede at styrke deres kommunikation og differentiere sig i en konkurrencepræget branche. JS Danmark hjalp med en målrettet kommunikationspakke, herunder en interaktiv brochure og flere professionelle videoer, der  præsenterer CESA’s services og grundlæggende værdier til både kommuner og institutioner. 

Virksomhed
CESA
Website
cesa.dk
Kommunikationspakke
ProFilm – Interaktiv brochure og snapvideoer
Publiceringsdato
Marts 2025

Tung erfaring med socialt arbejde

CESA er en nonprofitorganisation, som har været en nøglespiller inden for socialt arbejde i Danmark i over 45 år. Med både fastansatte og konsulenter har CESA omkring 70-90 medarbejdere, som hver arbejder for at skabe varige forbedringer for familier og unge. 

Organisationen er dedikeret til at støtte udsatte børn og unge gennem en række specialiserede indsatser og services. Dette omfatter blandt andet familiepleje, samværstiltag, psykologhjælp, unge-terapi og måltidsstøtte. De fokuserer på helhedsorienterede løsninger, der gør en konkret forskel for børn og unge i alderen 6 til 23 år. Derudover driver CESA både børnehjem og støtteopholdstilbud, der skaber trygge rammer for dem, der har behov for det. 

CESA’s primære kunder er kommuner, som de arbejder tæt sammen med for at levere skræddersyede løsninger, der imødekommer komplekse behov hos socialt udsatte individer og familier. Da det er kommunerne, som skal præsentere CESA’s service og ydelser som en løsning overfor familierne, stiller det store krav til en både troværdig og vedkommende markedsføring fra CESA’s side.

Et behov for styrket synlighed og positionering på tværs af målgrupper

CESA befinder sig i en konkurrencepræget branche, hvor mange private aktører tilbyder lignende ydelser. Derfor var det nødvendigt for CESA at styrke deres synlighed og differentiere sig som en erfaren og pålidelig samarbejdspartner. Det betød at de skulle styrke kommunikationen omkring deres ekspertise og solide erfaring på en mere tydelig, professionel og nytænkende måde. 

Da CESA har flere forskellige målgrupper, var det vigtigt at materialet henvendte sig til forskellige målgrupper, herunder kommunale rådgivere og beslutningstagere, samt skoler og institutioner i forbindelse med deres gratis psykologtilbud. Kommunikationen skulle være præcis, engagerende og nem at forstå, samtidig med at den skulle fremhæve CESA’s brede portefølje af tjenester og mangeårige erfaring inden for socialt arbejde.   

Samtidig skulle deres markedsføringsmateriale blive mere digitalt også for at kunne nå ud til de rette interessenter. Og det var her JS Danmark kom ind i billedet. 

Projektet har skabt en stor værdi for CESA og har styrket deres position i en konkurrencepræget sektor, hvor klare budskaber og visuel kommunikation er afgørende.
Mathias Dahl Jensen Afdelingsleder, Fristedet

En skræddersyet kommunikationspakke

For at leve op til CESA’s behov for professionel og målrettet kommunikation udviklede JS Danmark en kommunikationspakke, der inkluderede en trykt brochure og en interaktiv brochure samt Snap videoer. Materialet blev tilpasset CESA’s forskellige målgrupper og med fokus på letforståelig og engagerende formidling af deres tjenester. 

Den samlede kommunikationspakke har givet CESA mulighed for at styrke deres relationer med kommuner og andre samarbejdspartnere.  

Materialet positionerer organisationen som en erfarings -og videnstung ekspert og førende aktør inden for socialt arbejde. Den professionelle præsentation af CESAs arbejde og vision har ikke kun hjulpet med at udbygge eksisterende relationer, men har også åbnet døre til nye samarbejdsmuligheder.

Præcis og overskuelig præsentation af CESA ydelser 

CESA’s interaktive brochure har spillet en vigtig rolle i formidlingen af deres ydelser til kommuner og andre samarbejdspartnere på en struktureret og brugervenlig måde. Med en klar oversigt over organisationens tilbud og en visuel oplevelse, der engagerer læseren, har brochuren gjort det nemt for beslutningstagere at forstå indholdet hurtigt og effektivt. Den fleksible digitale løsning har desuden gjort det nemt at opdatere og distribuere indholdet, hvilket sikrer, at CESA’s kommunikation altid er relevant. 

“Jeg synes, Malene har gjort et vanvittigt godt stykke arbejde. Hun er utrolig effektiv, og det passer perfekt til os. Samarbejdet har været konkret og målrettet uden unødigt tidsspild, og det har vi virkelig sat pris på.”
Mathias Dahl Jensen Afdelingsleder, Fristedet

Et stærkt samarbejde, der giver resultater igen og igen

Det er ikke første gang at CESA og JS Danmark arbejder sammen. Faktisk har der været løbende projekter og produkttilføjelser siden 2022.  

For CESA har det vedvarende samarbejde med JS Danmark skabt en stærk portefølje af kommunikationsløsninger, som er med til at styrke deres dialog med kommunerne, etablere relationer og fremhæve deres position som en betroet og erfaren aktør inden for socialt arbejde. Den pragmatiske tilgang og de gennemtænkte løsninger har gjort det muligt for CESA at skille sig ud i en sektor, hvor klar og engagerende kommunikation er afgørende.   

Ifølge CESA er samarbejdet med JS Danmark især kendetegnet ved den professionelle rådgivning og sparring, der gives ift. CESA’s behov for at levere den løsning, der vil være mest værdiskabende for dem. Desuden er samarbejdet også præget af effektivitet og god projektledelse, som gør at CESA kan fokusere på det, som er vigtigst for dem.  

Vil du have mere at vide?

Dette er blot en af vores mange succesfulde cases. +30.000 virksomheder fra en række forskellige brancher drager fordel af vores kommunikationspakker årligt. Vil du gerne vide, hvordan vi kan hjælpe dig med at give din historie liv?

Lignende cases

Tag et kig på vores andre lignende projekter for at se, hvordan du kan nyde godt af vores interaktive marketingmateriale.