Case
Dronninglund Fjernvarme ønsker kommunikation, der gør en forskel
Dronninglund Fjernvarme havde et ønske om at forbedre kommunikationen med sine forbrugere med en informativ film og interaktiv brochure. Særligt hjemmesiden manglede opdaterede informationer og indhold, der kunne engagere forbrugerne og sikre, at Dronninglund Fjernvarmes værdier og tilbud blev præsenteret på bedst mulig vis.
For at opnå dette indgik Dronninglund Fjernvarme et samarbejde med JS Danmark, som i følge Stig Markussen, driftsleder ved Dronninglund Fjernvarme: ”er kendt for sin evne til at skabe effektive kommunikationsløsninger”.
En grønnere fremtid med bæredygtig varme
Dronninglund Fjernvarmeværk arbejder målrettet mod en grønnere fremtid ved at levere forsyningssikker, kundeorienteret og bæredygtig varme til en god pris. I en tid, hvor klimaet er et af de største emner, er det nødvendigt at nå CO2-neutralitet hurtigt. Fjernvarmeværkerne spiller en vigtig rolle i denne udvikling ved at anvende økonomiske og miljøvenlige energikilder. Fokus er skiftet fra olie og gas til mere bæredygtige alternativer som træflis, biomasse, overskudsvarme samt sol- og vindenergi, der både er billigere og mindre belastende for miljøet.
Dronninglund Fjernvarmeværk har i flere år arbejdet på at udvikle grønnere og billigere løsninger. Blandt investeringerne er solvarme, dam-lager og varmepumpe, som bidrager til en mere effektiv og klimavenlig varmeproduktion. Samtidig bliver der løbende investeret i vedligeholdelse af produktionsudstyr for at sikre stabil varmelevering med minimal pris- og kvalitetsudsving. Med over 30 års erfaring fortsætter Dronninglund Fjernvarmeværk med at investere i fremtidens varmeforsyning til gavn for både miljøet og forbrugerne.
Hvorfor JS Danmark?
JS Danmark og Dronninglund Fjernvarme har samarbejdet tidligere, og Stig Markussen synes at de løsninger JS Danmark leverer er af høj og værdifuld kvalitet. Det var vigtigt for Dronninglund Fjernvarme, at løsningen kunne fungere på flere platforme som hjemmeside, i email-signatur og på Sociale Medier, hvor JS Danmark også var leveringsdygtige med udvikling af post til Facebook og LinkedIn.
”Det er vigtigt vi fanger målgruppen, der hvor den er. Og det er særligt på vores hjemmeside, hvor vi med en levende og professionel film kan skabe interesse for de ting, vi går og laver. Og så skal vi også ud på Facebook, ligesom jeg påtænker at vi skal være aktive på LinkedIn. Og det kan materialet fra JS Danmark hjælpe os med at blive,” siger Stig Markussen.
En sammenhængende kommunikation
Med kombinationen af en professionel film og en interaktiv brochure opnåede Dronninglund Fjernvarme en samlet løsning, der kunne kommunikere deres budskaber tydeligt og effektivt.
”Det, JS Danmark har leveret, fungerer virkelig godt. Da jeg så filmen første gang, blev jeg positivt overrasket – den havde en effekt på mig som person, og jeg kunne straks se, hvordan den ville engagere vores forbrugere,” siger Stig Markussen.
Materialet var udviklet med en stærk rød tråd, så både den visuelle og skriftlige formidling talte til hinanden.
”Jeg synes, JS Danmark ramte plet med storytelling, så vi kunne fange folks opmærksomhed på en ny måde. Vi kan allerede se, at det virker.”
En smidig og gennemsigtig samarbejdsproces
Den koordinerede indsats fra JS Danmark skabte en stærk følelse af ro og tillid hos Dronninglund Fjernvarme, der nu har et kommunikationsmateriale, som de stolt kan dele både lokalt og digitalt. Og Ifølge Stig Markussen var samarbejdet med JS Danmark præget af en høj grad af forståelse og tålmodighed.
”Jeg har aldrig følt mig presset, og processen har været ligetil. Det færdige produkt afspejler præcis, hvad vi ønskede. Der er hverken tale om noget oversolgt eller overkompliceret – indholdet er spot on, både skriftligt og visuelt.” Han tilføjer: ”JS Danmark har været gode til at afkode mine ønsker og levere et produkt, som oversteg mine oprindelige forventninger. Det er faktisk bedre, end jeg havde forestillet mig.”
Fremtidige perspektiver
Med planerne om at bruge materialet på tværs af medier og potentielt trykke brochurer til målgruppen, har Dronninglund Fjernvarme fået en løsning, der er fleksibel og tidssvarende. Denne omfattende kommunikationspakke understøtter deres position som en professionel og engageret aktør, der prioriterer tæt kontakt og dialog med forbrugerne.
Se den interaktive brochure her.
Effektiv og tidssvarende kommunikation
Tydeligt og effektivt budskab
Dronninglund Fjernvarme kommunikerer nu tydeligt og effektivt med deres forbrugere med en informativ film og interaktiv brochure.
Digital og tidssvarende kommunikation
Dronninglund Fjernvarme kommunikerer nu mere online og digitalt til deres målgruppe på bl.a. hjemmeside, Facebook, LinkedIn og email.
Tæt kontakt og dialog med forbrugere
Med den nye film og brochure kan Dronninglund Fjernvarme nu kommunikere mere målrettet til deres forbrugere på en ny måde.
Vil du have mere at vide?
Dette er blot en af vores mange succesfulde cases. +30.000 virksomheder fra en række forskellige brancher drager fordel af vores kommunikationspakker årligt. Vil du gerne vide, hvordan vi kan hjælpe dig med at give jeres historie liv?
Lignende cases
Tag et kig på vores andre lignende projekter for at se, hvordan du kan nyde godt af vores interaktive marketingmateriale.