Insights
Boost din ansættelsessucces med rekrutterings-content, der skiller sig ud
Ønsker du at tiltrække toptalenter til din virksomhed? I et konkurrencepræget jobmarked er det afgørende at skille sig ud fra mængden. I dette indlæg kan du blive klogere på de bedste virkemidler, der får jobkandidaterne til at stoppe op, når de støder på dit brand.
I dagens konkurrenceprægede jobmarked er det afgørende at skille sig ud fra mængden og effektivt kommunikere din virksomheds værdier, kultur og muligheder, når du er på jagt efter toptalenterne. Du skal være knivskarp i dit budskab, men samtidig formidle de unikke forskelle, der gør din virksomhed til det absolut bedste sted at arbejde. Det er lettere sagt end gjort!
Så hvordan opnår du det? Du har brug for kraftfulde værktøjer – som en stærk rekrutteringsbrochure, hjemmeside eller film. Og hvis du kombinerer dem, får du for alvor sat gang i rekrutteringsmaskinen.
Ikke overbevist? Her er 3 gode grunde til, at du bør benytte rekrutterings-content, der får jobkandidaterne til at stoppe op, når de støder på dit brand.
1. Sæt fokus på dit employer brand
Rekrutteringsmateriale er en visuel repræsentation af din virksomhed som arbejdsgiver – dit employer brand. Det giver dig mulighed for at skabe en interessevækkende historie om din virksomhed, dens værdier og unikke salgspunkter. Ved at give potentielle kandidater et indblik i virksomhedens kultur og arbejdsmiljø kan du tiltrække mennesker, der matcher din virksomheds brand.
Med en flot designet brochure med engagerende indhold kan du efterlade et varigt indtryk og markant øge dine chancer for at tiltrække det rette talent. En film om din arbejdsplads er en fremragende smagsprøve, der lader kandidaten se arbejdsmiljøet med egne øjne.
Det lyder godt, ik’?
2. Vær engagerende og informativ over for potentielle kandidater
Når du leverer omfattende information til potentielle medarbejdere, så gå i dybden med det. Dit rekrutteringsmateriale er en god mulighed for at give kandidaten detaljeret indsigt i din virksomheds produkter og udviklingsrejse – og i fordelene ved at arbejde i din virksomhed.
Ved at præsentere information på en organiseret og visuel måde kan du effektivt kommunikere dit arbejdsgiver-værditilbud – det man kalder employer value proposition. Det er den perfekte mulighed for at sætte fokus på de unikke fordele, karrieremuligheder og medarbejdergoder, der gør din virksomhed til noget særligt. Det kan gøre en verden til forskel i at tiltrække de mest motiverede kandidater.
Du kan også tydeligt kommunikere dine forventninger. Det vil øge sandsynligheden for at tiltrække det talent, der rent faktisk er det perfekte match til stillingen, teamet og virksomheden. Og er det ikke det, det hele handler om?
3. Styrk din rekrutteringsstrategi
Det kan betale sig at være lidt mere strategisk med dine rekrutteringsmaterialer. Husk på, at dine potentielle nye medarbejdere vil være til stede på forskellige kanaler – både online og offline. For at opnå det bedste resultat har du brug for kommunikationsmateriale, der matcher hver kanal og trin i rekrutteringsrejsen.
Der findes ingen ”one size fits all”-løsning her – men du kan tilpasse og omforme dit materiale, så det passer til specifikke berøringspunkter. En lille video med testimonial fra en medarbejders synspunkt kan fungere som en effektiv anbefaling på sociale medier – for hvem kan ellers fortælle den sande historie om arbejdspladsen?
Tag efterfølgende den samme testimonial, lav nogle ændringer i den, og genbrug den på din hjemmeside eller i en brochure. Uanset hvad kan du tænke på dit rekrutterings-content som din helt egen goodiebag, hvorfra du kan vælge og vrage. Med nogle få justeringer kan du tilpasse dit materiale til specifikke berøringspunkter, hvilket vil styrke din strategiske rekrutteringsindsats.
Lad os komme i gang!
Ved at investere tid og ressourcer i godt rekrutteringsmateriale viser du også dit engagement i at tiltrække toptalenterne. Det hjælper dig med at opbygge et stærkere employer brand og give kandidaterne en positiv oplevelse, fordi du herigennem øger dine chancer for at tiltrække de bedst egnede kandidater – og dermed sikrer, at din rekrutteringsindsats bliver en succes.
Hvis du er klar til at opgradere din ansættelsesstrategi, så lad os komme i gang, så du kan komme ud af starthullerne og begynde jagten på de rette talenter.
Anden nyttig viden
Dyk ned i noget af vores anden viden, og find inspiration til din markedsføringsindsats.
5 strategier til mindeværdigt, interaktivt marketing-content
Hvordan skiller du dig ud fra mængden, når stort set alle kæmper om din målgruppes opmærksomhed? Du skruer op for dine interaktive marketingaktiviteter, selvfølgelig. Lad os grave ned i disse fem interaktive marketinginitiativer for at booste engagementet. 1. Gør brugeroplevelsen personlig Tag din hjemmeside – eller bare en landing page – til det næste niveau. […]
Læs mereStorytelling: Sådan får du dit content til at leve lykkeligt til sine dages ende
Er du også træt af kedeligt og intetsigende indhold? Bare rolig, det er vi også. Hvis du er løbet tør for innovative ideer til at præsentere dit brand eller et nyt produkt, er det lettere at springe den kreative udfoldelse over og i stedet hoppe direkte til tasterne. Det er helt forståeligt. Men vent lige […]
Læs mereSådan får du mest ud af din Content Marketing
Du bruger alt den tid på at lave en masse fantastisk content. Måske sender du det ud i et nyhedsbrev og deler det på sociale medier (SoMe). Men så sker der ikke noget med det – nogensinde igen. Hvad hvis nogle af jeres følgere gik glip af det episke content? Eller hvis nyhedsbrevet blev sendt […]
Læs mereOpret forbindelse
Følg os på LinkedIn for at holde kontakten. Få værdifuld viden, så du kan tage din markedsføringsindsats til næste niveau. Og hold dig opdateret om nye karriereudviklingsmuligheder.